X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

کابینت ام دی اف (mdf)

02122049741 تلفن تماس
کابینت ام  دی اف (mdf)
یکی از بهترین و محبوب ترین انواع کابینت آشپزخانه ، کابینت ام دی اف است که دارای طرح و مدل و رنگ های شیک و زیبایی است و دارای برخی مزایا و معایب است که در این مقاله با تمامی نکات این کابینت به همراه لیست قیمت آن آشنا میشوید
آنیل چوب
آنیل چوب

کابینت ام دی اف (MDF)

حتما در خانه اطرافیان و آشنایان مخصوصا در آشپزخانه ها کابین های زیبا و شیکی که تا حالا ندیده بودید ، دیده اید.

امروزه معمولا وقتی کسی قصد تطراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه را داشته باشد یا حتی به هر دلیلی بخواهد کابین های آشپزخانه ها عوض کند ، به سراغ کابینت ام دی اف میرود و این نوع کابینت به دلیل داشتن ویژگی های خوب و مزیت ها و زیبایی خاصی که دارد به یکی از سبک های کابینت آشپزخانه تبدیل شده است که شرکت آنیل چوب علاوه بر طراحی و ساخت پارتیشن اداری ، این کابینت ها را هم ساخته و عرضه میکند.

در ادامه به طور کامل با این سبک از جدید ترین مدل کابینت ها بیشتر آشنا شوید...

 

کابینت ام دی اف

امروزه ام دی اف به یکی از محبوب ترین و پر طرفار ترین سازه های کابینت تبدیل شده است و هرکسی که قصد اجرای کابینت در آشپزخانه خود باشد ترجیح میدهد که از این نوع کابینت استفاده کند.

ساختار برخی از این نوع کابینت ها به طوری است که با بسته شدن درب ها ، تاج، پاخور، کناره و خلاصه همه بخش‌هایی از کابینت دیده میشوند بجز صفحه روی کابینت.

مغزیِ ورق های سازنده کابینت MDF، از جنس ام دی اف خام و روکش اون از جنس ملامینه است و به خاطر همین روکش، در برابر رطوبت مقاوم است.

در واقع mdf از ذرات خرده شده چوب تشکیل شده است. این الیاف توسط چسب یا رزین در یک دستگاه متراکم و فشرده شده و سپس تحت حرارت خشک می شوند و بعد از آن به قطعات مناسب برش می خورند و فرق آن با تخته های خرده چوب در اندازه الیاف آنهاست که تخته خرده چوب از تکه های بزرگتر چوب تشکیل میشود.

لازم به ذکر است که رزین به کار رفته در این الیاف دارای ماده ای سمی است ، پس سعی کنید از این تخته ها برای برش یا هرکاری در جایی استفاده کنید که تهیه هوا وجود داشته باشد ، البته این سم بعد از مدتی از بین میرود.

این نوع کابینت های آشپزخانه از دو قسمت چهارچوب اصلی و نما و درب تشکیل میشوند که این دو قسمت در هنگام نصب با یکدیگر مونتاژ میشوند.

تمامی کابینت ها دارای یک نوع یونیت هستند و تفاوت آنها در اسم و مدل و جنس کابینت میباشد که این یونیت ها در تمامی مدل ها از جنس ورق های ام دی اف است و نما و درب آنها طبق نظر و سلیقه مشتریان اجرا میشود.

 

کابینت MDF آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه از نظر جنس به سه دسته فلزی ، تمام چوبی و کامپوزیت  تقسیم میشوند که رایج ترین آنها کابینت ام دی اف آشپزخانه است که جزو دسته بندی کامپوزیت قرار دارد

این سبک کابینت ها از ضایعات دور ریختنی چوب استفاده میشوند و به همین دلیل دارای طرح و رنگ های متنوعی هستند و همچنین دارای مدل های مختلفی هستند که از جمله آنها میتوان به کابینت هایگلاس و کابینت ممبران اشاره کرد.

کابینت را میتوان به عنوان راس تجهیزات آشپزخانه معرفی کرد و میتوان سایر تجهیزات را نسبت به مدل و طرح و رنگ کابینت ها انتخاب کرد و به همین علت است که خانواده ها از بهترین جنس و مدل کابینت برای منزل خود استفاده میکنند و نوع mdf هم به دلیل تنوع در طح و رنگ و همچنین مقاوم بودن در برابر رطوبت و گرما امروزه بیشترین درخواست ها را دارد.

 

مزایا استفاده از کابینت های ام دی اف آشپزخانه

 قیمت مناسب و به صرفه

این کابینت ها نسبت به شرایط و مزایا و زیبایی که دارند قیمت مناسبی هم دارند.

زیبایی ظاهری

همانطور که گفته شد این کابینت ها بسیار قیمت مناسبی دارند و نسبت به قیمتی که دارند دارای طرح و مدل و رنگ های بسیار متنوع و شیکی هم هستند که میتوانند فضایی دلباز را در آشپزخانه ایجاد کنند و همچنین بعد از مدتی میتواند روکش های جدید به کابینت ها بزنید.

سهولت در ابزار زنی

این ویژگی مربوط به ورق های ام دی اف است و هر کابینتی مانند کابینت ممبران که دارای مغزی از جنس mdf داشته باشد دارای جنس نرمی است که نصب آن هم آسانتر میشود.

سطح صاف و متراکم

این نوع کابینت ها دارای سطح صاف و متراکم هستند  و یکی از دلایل زیبایی آنها همین مورد است.

پایداری و مقاومت بالا

این کابینت ها دارای مقاومت و بالایی هستند و در نتیجه آسیب پذیری آنها کم است.پس وسایل سنگین را رو یا درون آنها قرار دهید و خیالتان راحت باشد.

دوام بالا

این کابینت ها دارای استقامت و دوام بالایی هستند و برای مدت زیادی میتوان از آنها استفاده کرد.

قابلیت تمیز شدن راحت

به دلیل اینکه سطحی صاف و صیقلی دارند ، تمیز کردن و براق شدن آنها راحت تر است.

سایر مزایا

  • یکی از دلایل پرطرفدار بودن این نوع کابینت، قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با انواع دیگر کابینت، مانند کابینت های تمام چوب و استیل‌های ضد زنگ است. البته که ارزان بودن، دلیل بر نامرغوب بودن این کابینت نیست.
  • mdf مقاومت بالایی در فشرده شدن دارد و در ابعاد و ضخامت های مختلف وجود دارد
  • ام دی اف مقاومت بالایی در فشرده شدن دارد و در ابعاد و ضخامت های مختلف وجود دارد
  • قابلیت ابزارخوری ورق هاو قابلیت ماشین‌کاری
  • mdf آنقدر با کیفیت است که اکثر مغزی و یا روکش های چوبی را از این متریال میسازند. مانند هایگلاس
  • اماکن طراحی در فضای مختلف آشپزخانه شما را دارد.
  • قابل برشکاری
  • موجود در اندازه و مدل های مختلف
  • پایدار و مقاوم
  • عدم داشتن نقص های طبیعی مثل گره های موجود در چوب
  • قابلیت ابزارخوری ورق هاو قابلیت ماشین‌کاری
  • دارای لبه های صاف و یک دست و یکنواخت
  • عدم نمایش ایرادات به واسطه قرار گرفت روکش روی آن
  • مقاومت بالا در برابر فشرده شدن
  • زیبایی ظاهری مناسب، طبیعت مناسب و ظریف و وجود روکش های شبیه به چوب

 

معایب کابینت های ام دی اف

مقاومت پایین در برابر رطوبت

این کابینت ها تا زمانی که روکش هایی سالم دارند در برابر رطوبت مقاوم هستند اما وقتی که روکش آنها آسیب ببیند و آب به داخل مغزی نفوذ کند ، کابینت خراب میشود.

دارای بافت نرم

این مورد را در مزایا کابینت ام دی اف هم ذکر کردیم که هم جزو معایب و هم جزو مزایا محسوب میشود زیرا این نرمی بعضی مواقع باعث هرز شدن و باز شدن پیچ و مهره ها میشود.

سایر معایب

  1. اگر mdf در معرض آب قرار بگیرد، به احتمال زیاد متورم شده و باد کند. (البته بسیاری از روکش‌های ام دی اف این مشکل را با ضد آب بودن حل کرده‌اند.)
  2. ام دی اف به خودی خود از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است، اما اگر به هر دلیلی دچار شکستگی یا ترک خوردگی شود، دوباره چسباندن آن نسبت به چوب سخت‌تر خواهد بود.
  3. بزرگترین ایراد کابینت MDF جذب آب است با اینکه روی ورق های mdf با روکش ملامینه چسبیده میشود اما در جاهایی که برش خورده و به واسطه نوار پی وی سی نما شده است یا جاهایی که برش خورده است.

 

کابینت ام دی اف مات

احتملا کابینت آشپزخانه های ادارات را دیده اید که حالت مات دارند.در این مکان های شلوغ معمولا از رنگ یا روکش مات چوب استفاده میکنند تا لکه ها و کثیفی ها زیاد مشخص نباشند.

روشک ها و رنگ های مات هم تنوع رنگی بالایی دارند.

 

کابینت ام دی اف براق

معمولا در تمامی خانه ها به دلیل زیبایی و براقی از این نوع کابینت ها استفاده میکنند که این کابینت ها هم با رنگ یا روکش براق میشوند.

روکش های براق کیفیت پایین تری از رنگ های براق دارند.

سایر تفاوت رنگ و روکش براق عبارتند از :

  • رنگ ظاهر تمیزتر و صیقلی تری به کابینت می دهد اما از روکش گران تر است.
  • برای روکش کردن mdf یک طرف آن ملامینه شده و طرف دیگر روکش پلاستیکی براق می شود که البته نسبت به رنگ کیفیت پایین تری دارد.

 

کابینت با روکش لمینت ملامینه

این نوع کابینت ها mdf هستند و روکش هایی از جنس ملامینه دارند.

در تعریف فنی آن، ملامین، چسبی (رزین) است که از طریق آن ورق‌های سلولزی مخصوص با استفاده از حرارت روی سطح ام‌دی‌اف چسبیده می‌شوند. به ملامین، لمینت کم فشار(Low-perssure laminate) هم گفته می‌‌شود. روکش HPL یا همان (High-perssure laminate) هم نامی است که برای روکش لمینتی کابینت به کار می‌رود، زیرا در فرایند آن از فشار و دمای بالاتری استفاده می‌شود و آن را مقاوم‌تر می‌کند. به طوری که از این ورق در نمای بیرونی ساختمان هم استفاده می‌شود.

مزایا : قیمت مناسب، دوام و کیفیت بالا، تنوع زیاد در طرح و رنگ، تمیزکردن راحت
معایب : دوام پایین در مقابل رطوبت، شل شدن مهره‌ها، نیاز به مراقبت بیشتر، حساس به حرارت

 

کابینت ام دی اف با روکش ممبران

کابینت هایی هستند که بر روی بدنه mdf کابینت کشیده میشوند و زیبایی خاصی ایجاد میکنند.معمولا روی این کابینت های با دستگاه cnc طرح و نقش های خاصی حک میشود و به همین علت این کابینت ها را با نام کابینت کلاسیک هم میشناسند.

مزایا : مقاومت در برابر رطوبت، عدم تغییر رنگ و پوسیدگی، طول عمر بالا، مقاوم در برابر تغییرات دمایی

معایب : امکان بادکردن و جدا شدن روکش در اثر نور آفتاب، حساسیت نسبت به اجسام تیز، کاهش کیفیت کار با زیاد شدن ظرافت در طراحی

 

کابینت ام دی اف با روکش چوب

برای ایجاد جلوه ای طبیعی و شیک برخی افراد از روکش هایی از جنس طبیعی چوب برای کابینت های خود استفاده میکنند مانند روکش چوب بلوط ، گردو و ملچ.

مزایا : زیبایی، ارزان‌تر از کابینت تمام چوب، استحکام بالا، مقاومت در برابر رطوبت

معایب : قیمت بالایی نسبت به روکش‌های دیگر، محدودیت در انتخاب نوع چوب،‌ تنوع رنگی کم

 

کابینت هایگلاس

این سبک تازه وارد بازار شده است و روکشی از جنس پلکسی گلاس دارد که ظاهری شفاف و شیشه‌ای در آن ایجاد می‌کند. به دلیل شفافیت بالای این نوع کابینت‌ها، فضای آشپزخانه با انعکاس نور روشن‌تر به نظر می‌رسد.

به همین دلیل برای دکوراسیون های داخلی مدرن مناسب ترین گزینه هستند.

مزایا : تنوع رنگی بالا، راحت تمیز شدن، مقاومت بالا ، وزن کم،  قیمت مناسب نسبت به روکش‌های براق دیگر

معایب : ماندن اثر انگشت بر روی کابینت‌هایی با رنگ تیره، دارای لبه‌های تیز، مقاومت کم در برابر رطوبت

 

کابینت ام‌دی‌اف با روکشUV

این کابینت ها روکش هایی دارند که با لایه های متعددی یو وی محافظت شده اند که براق هستند و در برابر رنگ مقاوم.

این نوع روکش ها سخت تولید میشوند و به همین دلیل کمیاب هستند.

مزایا : بادوام، مقاوم در برابر خش، حفظ رنگ، تنوع رنگی

معایب : قیمت بالا نسبت به روکش‌های دیگر

 

کابینت ام دی اف سفید

این رنگ از کابینت بیشتر مخصوص آشپزخانه ای کوچک است و مخصوص افرادی که قصد دارند بیشتر قسمت های آشپزخانه کابینت باشد اما حس شلوغی در آشپزخانه نباشد.

کابینت با رنگ سفید بسیار زیباست اما اگر احساس میکنید شاید بعد از مدتی از این کابینت ها خسته شوید ، میتوانید برای کابینت هایی که در کنج قرار دارند از رنگ استخوانی استفاده کنید.

دقت داشته باشید که در آشپزخانه های بزرگ از این رنگ استفاده نکنید زیرا بعد از مدتی آزار دهنده میشود.

 

کابینت ام دی اف سفید مشکی

این رنگ کابینت ها هم چندان برای محیط های بزرگ مناسب نیستند.

این ترکیب بسیار شیک است اما سعی کنید تمام دقت و ظرافت خود را برای طرح و مدل خرج کنید.

بهترین حالت برای این ترکیب این است که نوار ها و لبه یا حتی کابینت های گوشه یا کنار را مشکی کنید و بدتر حالت این است که از ترکیب این رنگ ها به صورت متداول استفاده کنید.

 

کابینت ام دی اف کرم قهوه ای

اگر میخواهید محیطی آرامش بخش داشته باشید از این ترکیب رنگ استفاده کنید. زیرا همزمان با اینکه جذاب و شیک هستند ، آرامش خاصی هم ایجاد میکنند.

این ترکیب برعکس مدل های دیگر باید به صورت متداول اجرا شود تا شاهد زیبایی آن باشید.

همچنین بهتر است رنگ کف آشپزخانه هم ، همرنگ کابینت ها باشد.

 

کابینت ام دی اف طرح چوب

این سبک هم فضایی گرم و صمیمی ایجاد میکند و رایج ترین ترکیب ها در این سبک همان کرم و قهوه ای است.

 

کابینت ام دی اف سفید طلایی

یکی از پر طرفدار ترین و مدرن ترین رنگ های مکمل برای کابینت سفید و طلایی است.

در انتخاب این نوع کابینت ها هم باید تمام دقت را خرج کرد و مثلا میتوان از کابینت ها سفید با رگه های طلایی یا کابینت های سفید با طلایی مات استفاده کرد.

اگر شرایط مالی خوبی هم دارید برای تکمیل کردن ایده از کفپوش طلایی متمایل به شیری قهوه ای استفاده کنید.

همچنین میر ناهار خوری هم در این شرایط فضا را زیباتر میکند.

 

سفارش و خرید کابینت ام دی اف

سفارش و خرید کابینت مناسب برای هر آشپزخانه ای ، چالشی سخت است زیرا خانواده ها اصلا نمیخواهند که بعد از مدتی از کابینت های آشپزخانه خسته شوند و به همین علت تمام دقت خود را خرج میکنند.

برای سفارش و خرید کابینت مناسب به موارد زیر توجه کنید :

  1. مدل دستگیره، نوع جک و ریل‌های به کار رفته در کابینت اهمیت زیادی دارد و باید با مدل و رنگ کابینت انتخابی شما متناسب باشد.
  2. به مدل اجاق گاز خود توجه کنید، و یا اگر قصد خرید اجاق گاز جدید دارید قبل از نصب کابینت‌های آشپزخانه، مدل اجاق گاز خود را تعیین کنید چرا که اگر اجاق گاز صفحه‌ای باشد باید زیر آن کابینت اجرا شود و یا اگر اجاق گاز معمولی داشته باشید باید فضای خالی ان را در نظر بگیرید.
  3. در انتخاب جنس صفحه‌های روی کابینت دقت کنید و برای قسمت‌هایی که بیشتر در معرض رطوبت و آب قرار دارند باید جنس‌های مقاوم به رطوبت و خراش مورد استفاده قرار بگیرد. در این مورد صفحات mdf با روکش اچ پی ال (HPL) و صفحات پلی وود توصیه ‌می‌شود.
  4. اندازه‌های استاندارد؛ برای کابینت زمینی: ۷۲ سانتی‌متر ارتفاع با ۵۵ سانتی‌متر عمق و با صفحه‌ای به ضخامت ۳۲ میلی‌متر و ۱۴ سانتی‌متر پایه‌ آن که در مجموع ارتفاع آن ۹۰ سانتی‌متر می‌شود. و برای کابینت هوایی: ۷۰ سانتی متر ارتفاع با ۳۰ سانتی متر عمق است.
  5. برای طراحی و نصب کابینت از متخصصان در این زمینه استفاده کنید و قبل از شروع کار در مورد ضمانت و قیمت و خدمات پس از نصب مطمئن شوید.
  6. بهتر است مجری کابینت قبل از اجرا نمونه‌ای سه بعدی از کار را به شما نشان دهد تا از انتخاب خود از نظر زیبایی مطمئن شوید.

 

قیمت انواع کابینت ام دی اف

همانطور که گفته شد قیمت کابینت mdf نسبت به سایر کابینت ها بسیار ارزانتر است و از نظر کیفیت هم دارای درجه بالایی است.

شرکت آنیل چوب هم یک شرکت و مجری تخصصی و معتبر است که در زمینه انواع کابینت های آشپزخانه فعالیت دارد و طرح درخواستی شما را با متریال با کیفیت و یراق آلات اصلی طراحی و تولید میکند و در محل به صورت تضمینی نصب میکند که تمامی این خدمات در کمترین زمان با مناسب ترین قیمت انجام میشود.

لازم به ذکر است قیمت این سبک از کابینت ها مشخص نیست و بستگی به موارد زیادی مانند موارد زیر دارد :

جنس بدنه انتخابی شما : ایرانی ، خارجی
روکش انتخابی : مات یا براق
طرح سفارشی یا آماده
نوع صفحه انتخابی
جزئیات اجرایی : نصب ، آب بندی
یراق آلات : لولا، دستگیره، ریل و جک

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و آگاهی از جدید ترین قیمت ها ، با ما تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید